פוסטים

השכרת רכב בהודו – השוואת מחירים ומידע חשוב

המדריך להשכרת רכב בהודו
השכרת רכב בהודו – השוואת מחירים ומידע חשוב
הנהלת האתר

הנהלת האתר

אם אתם מתכננים חופשה או טיול בהודו, ומתעניינים באופציה של השכרת רכב בהודו, כמו בכל תחום, מומלץ להתחיל בהשוואת מחירים בין התעריפים המוצעים על ידי חברות ההשכרה השונות. הדרך הנוחה והיעילה ביותר לבצע זאת היא באמצעות מנוע השוואת המחירים לתעריפי השכרת רכב בחו"ל אשר יאתר עבורכם את העסקאות המשתלמות ביותר בין החברות השונות להשכרת רכב בהודו, הנחשבות אמינות, והמספקות שירות בשפה האנגלית. לשם הכנת הכתבה השתמשנו במנוע השוואת המחירים של רנטלקרס, המופיע כאן לשירותכם.

התהליך מאוד פשוט ונוח. מלאו את הטופס המופיע בעמוד זה – בחרו את הודו בשדה "ארץ", ואחר כך בחרו את העיר בה תרצו לאסוף את הרכב השכור בהודו מתוך רשימת הערים המופיעה במערכת: ניו דלהי, כלכותה, מומבאי, פונה, בנגלור, הידרבאד, צ'נאיי, ג'איפור, נוידה ועוד. לסיום בחרו את תחנת האיסוף המבוקשת בתוך העיר, ומלאו את תאריך האיסוף ותאריך ההחזרה המבוקשים. לחצו "חפש", והמערכת תאתר עבורכם את כל ההצעות הרלוונטיות עבורכם, ותציג לכם אותן מהזולה ליקרה. תוכלו לסנן את התוצאות בהתאם להעדפותיכם: סוג הרכב, סוג תיבת הילוכים, מספר נוסעים וכד'. לאחר שתמצאו את ההצעה שנראית לכם מתאימה, תוכלו לקרוא פירוט לגבי מה נכלל בה (ביטוחים, מספר נוסעים וכד'). במידה והתנאים מקובלים עליכם תוכלו ללחוץ על "הזמן עכשיו", ולבצע את ההזמנה אונליין, עוד לפני שעליתם על הטיסה להודו.

השכרת רכב בהודו – נהיגה עצמית או השכרת רכב עם נהג

מבחינה חוקית, אם ברשותכם רישיון נהיגה בינלאומי, מותר לכם לנהוג בהודו. עם זאת, לפני שאתם מחליטים לנצל את זכותכם החוקית, כדאי להכיר קצת את תנאי הנהיגה בהודו, ולשקול האם זו באמת האופציה הטובה ביותר עבורכם. בהודו, כמו באנגליה למשל, הנהיגה היא בשמאל הכביש, כלומר בצד ההפוך מהנהוג בישראל. קחו בחשבון, שלוקח זמן להתרגל לנהיגה בכיוון ההפוך, וצריך להיות מודעים ודרוכים על מנת להימנע מסכנות. בנוסף, הודו היא מדינה עצומה, עם מערכת כבישים שנייה בהיקפה בעולם (אחרי ארה"ב), אבל לרוב איכות הכבישים בהודו אינה מהגבוהות בעולם, בלשון המעטה. עוד נקודה שכדאי  לקחת בחשבון היא הצפיפות הגבוהה באחת המדינות המאוכלסות ביותר בעולם, ותרבות הנהיגה הכאוטית למדי המאפיינת את המקומיים. אם אינכם בעלי ניסיון בנהיגה בדרום מזרח אסיה, ואם יש לכם בעיה עם נהיגה בצד שמאל של הכביש, יתכן שעדיף לכם לוותר על נהיגה בהודו.

עוד עניין שיש לקחת בחשבון לפני שמבצעים השכרת רכב בהודו הוא הדגמים הזמינים בסוכנויות המקומיות. הרכב הכי פופולרי בחברות השכרת רכב בהודו הוא ה-Hindustan Motors Ambassador, שהוא חיקוי הודי של המוריס אוקספורד מ-1956 – רכב גדול לחמישה נוסעים כולל הנהג ותא מטען בגודל סביר. הטאטא אינדיקה – Tata Indica (רכב מסוג האצ'בק) והטאטא אינדיגו – Tata Indigo (רכב משפחתי קטן) מחליפים היום את האמבסדור בחברות השכרת רכב בהודו בקטגוריית המחירים הזולה יותר. אם מספר הנוסעים ברכב גדול, דגמים פופולריים כוללים את הטאטה סומו או הטויוטה אינובה. רכבים מתוצרת חברות שהנהג הישראלי רגיל אליהן זמינים גם הם בחברות השכרת רכב בהודו – אבל במחירי פרמיום.

גם אם בחרתם לוותר על נהיגה בהודו בעצמכם, אינכם חייבים לוותר על האפשרות להתנייד באמצעות רכב שכור בהודו. בעלות לא מאוד גבוהה, תוכלו להזמין מחברות השכרת רכב בהודו שירות של נהג מקומי שינהג עבורכם ברכב השכור.

על מנת לתת לכם מושג לגבי אופי הנהיגה בהודו, תוכלו לצפות בסרטון הבא:

השכרת רכב בהודו עם נהג

כאמור, אם אתם מעוניינים לטייל בהודו עם רכב שכור, תוכלו להזמין מחברת השכרת רכב בהודו גם נהג, שינהג עבורכם. תוספת העלות עבור נהג צמוד מחושבת על פי רופי לק"מ, כאשר אתם משלמים עבור שני כיווני נסיעה, גם במידה ואתם עצמכם נוסעים רק לכיוון אחד (הנהג צריך לחזור לנקודת המוצא). במידה והנהג יזדקק ללינה ולאוכל, לא תידרש מכם עלות נוספת, אם כי, במידה ותעצרו במהלך הנסיעה להפסקת אוכל, נהוג לשלם לנהג את עלות הארוחה שלו. משכורת של נהג מקומי היא נמוכה (בד"כ 100-150 רופי ביום), שאינה משמעותית ביחס למחירי השכרת רכב בהודו.

יתרונות השכרת רכב עם נהג בהודו

קודם כל, בטיחות! הדרך הבטוחה ביותר לנסיעה בהודו היא בכלי רכב פרטי נהוג בידי נהג מקומי טוב ומיומן.

תיהנו מהנוחיות של רכב פרטי, בו תוכלו להניח תיקים גדולים או קניות שביצעתם במהלך הטיול.

לא תצטרכו להתעסק בהתמצאות בדרכים לא מוכרות. לרוב, הנהג שלכם יהיה בקיא ביעדים התיירותיים העיקריים, ויוכל להסיע אתכם אליהם בקלות.

עוד נושא שחשוב לתת עליו את הדעת במהלך טיול בהודו: חיפוש אחר שירותים נקיים. נהג מקומי יוכל להנחות אתכם למקומות בהם תוכלו לעצור להתרעננות, בתנאים סניטריים ראויים.

המחיר של השכרת רכב בהודו ידוע מראש, ותיחסך מכם החוויה של בירורים והתמקחויות לפני כל נסיעה.

וכמובן, היתרון המובן מאליו של השכרת רכב בהודו הוא הגמישות שתתאפשר לכם בתכנון הלו"ז – תוכלו לשנות מסלולים ותוכניות תוך כדי תנועה, בלי תלות בשירותי תחבורה ציבורית.

טיפים נוספים לגבי השכרת רכב עם נהג בהודו:

גם אם הנהג ההודי מוגדר "דובר אנגלית", יש סיכוי טוב שהאנגלית שלו היא בסיסית ביותר. על מנת להימנע מאי הבנות, מומלץ לדבר במשפטים קצרים בזמן הווה (את שיעורי הדקדוק באנגלית תנצלו במקומות אחרים) או במלים בודדות, בשילוב תנועות ידיים, על מנת להבטיח שהובנתם כראוי.

כשאתם יוצאים לטייל עם רכב שכור בהודו, מפתה לצאת מהרכב ולהשאיר בו תיקים וחפצים יקרים, שעלולים להכביד עליכם במהלך ההליכה. עם זאת, אם יש לכם חפצים יקרים, חשבו היטב עד כמה אתם נותנים אמון בנהג, ואם יש לכם ספק, אולי תעדיפו לקחת את התיקים אתכם, ולא לקחת סיכונים מיותרים.

כאמור, אינכם מחויבים לספק לנהג הוצאות אש"ל, אך במידה והנהג שלכם אדיב במיוחד, נהוג להזמין אותו לאכול ולשתות אתכם כאשר אתם מבצעים עצירת אוכל במהלך הדרך. הוא יעריך את זה מאוד, ובמחירים של הודו, מדובר בהוצאה פעוטה עבורכם.

נהיגה בהודו

באופן כללי, לא מומלץ לנהוג באופן עצמאי ברחובות הערים בהודו. תרבות הנהיגה בהודו היא מאוד לא מסודרת, וכל הזמן צריך להיות דרוכים לקראת מצבים לא צפויים: נהגים אחרים יחתכו אתכם בדרך, אין ציות לכללי מתן זכות קדימה או לנתיבי הנסיעה, ובכל רגע מישהו יכול להחליט פתאום לבצע פנייה לנתיב שבו אתם נוהגים.

בכבישי הערים בהודו תמצאו גם הרבה רכבים דו גלגליים, שנדחפים בכל מרווח פנוי בין מכוניות, ובכביש בעל שני נתיבים יכולים להיווצר ארבעה טורי נסיעה. גם הולכי הרגל בהודו לא מקפידים במיוחד על שמירה על כללי התנועה, והם חוצים את הכביש בכל מקום, בלי התראה מוקדמת.

בנוסף, צריך להתרגל להרגלי הצפירה של ההודים, שמבחינתם לגיטימי לברך מישהו לשלום בעזרת צופר המכונית, כך שהרעש וההמולה בכבישי הודו הם בסטנדרטים אחרים לחלוטין מאלה המוכרים לנו. נהגים בהודו יכולים לסמן לכם שאתם יכולים לעקוף אותם או להזהיר אתכם כשהם פונים באמצעות פנסי הרכב.

ואם לא די בכך, שימו לב, שבכל רגע, הכביש בו אתם נוהגים בעיר יכול להיחסם על ידי תהלוכת חתונה, לוויה או טקס דתי כלשהו. כדאי להיות מודעים לאפשרות הזו, ובמקום לראות בה הפרעה, להתייחס אליה כאל חשיפה לתרבות המקומית העשירה והמרתקת.

ועל אף כל האמור כאן, חשוב לתת קרדיט לשוטרי התנועה בהודו, שהשירות שלהם השתפר מאוד ביחס לשנים עברו, וכיום יש יותר הקפדה על שמירת הסדר והביטחון בכבישים.

גם הנהיגה מחוץ לערים בהודו יכולה להיות מאתגרת מאוד. הכבישים באזורים הכפריים צרים מאוד, מלאים בורות והשילוט ברמה גרועה.

בערים, איכות הכבישים תלויה באזור. באזורי מגורים סטנדרטיים או עניים רוב הכבישים הם כבישים דו סטריים סטנדרטיים, לרוב באיכות ירודה. לעומת זאת, במרכזי הערים הגדולות, ובאזורים עשירים יותר, תמצאו כבישים באיכות טובה עם שילוט ראוי.

בשנים האחרונות, הממשלה המרכזית של הודו מקדמת פרויקט אמביציוזי של שדרוג הכבישים המהירים במדינה. מערכת הכבישים Golden Quadrilateral מחברת בין ארבע הערים הגדולות צ'נאי (Chennai), מומבאי (Mumbai), דלהי (Delhi) וכלכותה (Kolkata), באמצעות כבישים עם ארבעה נתיבים בסטנדרט בינלאומי. עם זאת, האופן בו ההודים נוהגים נותר כשהיה, ולכן עדיין צריך לקחת בחשבון שהנהיגה בהודו מסוכנת.

נהיגה ברכב שכור בהודו – כללים שחשוב לדעת

כדי לנהוג ברכב פרטי בהודו (בכל האזורים), יש צורך במסמכים הבאים: רישיון נהיגה בתוקף עם אשרה בינלאומית לתיירים, טופס רישום הרכב, טופס ביטוח של הרכב וטופס פליטה (Emission) אם הרכב בן יותר משנה.

אין צורך בשום מסמך אחר לנהיגה ברכב פרטי בהודו, למעט באזורים שהגישה אליהם מוגבלת. אם שוטר מבקש מסמך שונה, כגון No Objection Certificate, כנראה שהוא רומז לכם שהוא רוצה שוחד.

במקרה של תאונה בהודו, הקהל המקומי נוהג לעתים להתנפל על בעל הרכב הגדול יותר. כך שבמקרה של פגיעה בעובר אורח או ברכב קטן יותר משלכם, בלי קשר למי אשם בתאונה, עדיף לעזוב את המקום ולנסות להגיע לתחנת המשטרה הסמוכה בהקדם האפשרי. גם במקרה בו הייתם מעורבים בתאונה, שבה לא אתם נהגתם ברכב, עדיף לעזוב מייד וליידע את המשטרה.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן