פוסטים

עמק נוברה – לאדק צפון הודו

עמק נוברה לאדק - צפון הודו
עמק נוברה – לאדק צפון הודו
admin

admin

עמק נוברה – לאדק – צפון הודו 
עמק נוברה שוכן צפונית לרכס לאדק, על אזור הגבול הצפוני של הודו עם טיבט. האזור נהנה מאקלים נוח יותר משאר העמקים בלאדק, וכן יש כאן הרבה קרקעות שטוחות המאפשרות שפע חקלאי פורה באזורי הכפרים.
בהיותו כה רחוק בצפון ניתן לחוש כאן יותר מבכל מקום אחר באזור לאדק את ניחוחותיו הרחוקים של המדבר הגבוה שעוטף את הרמה הטיבטית ורכס הקרקורם,
האזור מציע שילוב נדיר ועוצר נשימה של נהרות שוצפים המתפתלים בינות לדיונות חול, שדות ובוסטנים מוריקים, רכסים מצוקיים.
וכרגיל פסגות מושלגות מלוא האופק המשמשות תפאורה מרהיבה לאי-אלו המנזרים הבודהיסטים וקומץ הכפרים הקטנים המעטרים את העמק.
ורק בכדי להוסיף על מעלותיו של עמק נוברה שהרי בהיותו נגיש פחות מעמק ההינדוס הוא גם מטוייל פחות.
עמק נוברה : פתוח לטיול רק חודשיים-שלושה בשנה הוא נפתח בדרך כלל מעט לאחר שנפתח כביש מנאלי-לה, ונסגר פחות או יותר באותה תקופה, או מעט לפניו, במילים אחרות : סוף יוני עד תחילת ספטמבר.
כניסה לעמק נוברה – בהיותו מחוז הנושק לגבול סין, כרוכה הכניסה אל העמק בפרמיט אישור כניסה. הפרמיט תקף לשבוע, עולה כמה גרושים,
שתשלמו בעבור הטפסים לאחת מסוכנויות הנסיעות, שהן היחידות הרשאיות לנפק אותם.
לאחר שהטפסים בידכם תוכלו לנפק את הפרמיט עצמאית או דרך סוכנות נסיעות, בתוספת תשלום קטנה.

עמק נוברה- הודו
עמק נוברה- הודו

על המפה נראה העמק קרוב מאוד ללה, אולם מעבר הקרדונג Kardung La המפריד בין השניים הופך את הדרך לנסיעה בה לא פחות משש שעות במקרה הטוב .
בגובה של 5602 מטר מעל פני הים : מהווה הקרדונג-לה את מעבר ההרים הסלול הגבוה ביותר בעולם.
באזור המעבר עצמו הדרך, מתפתלת מעל תהומות בעומק מאות מטרים, משובשת מאוד ולמעשה נהרסת ונבנית מחדש כמעט בכל שנה, בעקבות נזקי השלגים.
טיול עצמאי על בסיס אוטובוסים מקומיים וטרמפים האוטובוס לעמק נוברה יוצא מלה בתדירות לא מזהירה של פחות או יותר פעם ביומיים, עובדה המביאה להפעלת אופציית הטרמפים.
אין כאן חיסכון כספי של ממש מאחר ותידרשו לשלם, ברוב המקרים זה גם עשוי להיות מאוד לא נוח מאחר והמשאיות עמוסות ומלאות בטרמפיסטים מקומיים.
אבל באין תחבורה אחרת בוחרים טיילים רבים באפשרות זו כברירת מחדל. בכל מקרה איך שלא תיסעו הקפידו לצאת מלה מוקדם ככל האפשר.
אם הכל ילך כשורה תגיעו בשעות אחר הצהרים לתחתיתו של העמק, לאחר שעברתם את מעבר ההרים ואת כל נקודות הביקורת.
"הכפר" הראשון אליו תקלעו הוא קאלסר Kalsar מדובר בפונדק דרכים משמים, כמה בתים ובסיס צבאי חלוד, תכננו את זמנכם כך שלא תתקעו שם ללילה, והמשיכו עוד באותו היום ליעד הטיול הראשון שלכם בעמק.

האוטובוס בין לה לפנמיק Panamik אמנם עובר רק פעמים בשבוע, וכך גם האוטובוס בין להלהונדור Hundur שבקצה השני של העמק,
אבל ישנו קו אוטובוס פנימי של עמק נוברה, הנע פעמים או שלוש פעמים ביום מפנמיק שבצפון, דרך מזלג הכבישים שבפתח העמקו עד להונדור תוך שהוא עובר דרך כל הישובים באזור.
תוכלו להתנייע על בסיס הקו הזה או על בסיס טרמפים. עקב המיעוט בקווי אוטובוס סדירים מהווה ההתנייעות בטרמפים משאיות אמצעי נפוץ ומקובל בקרב התושבים המקומיים.
באזור יש נוכחות מסיבית של צבא מה שמעלה את הסיכוי לטרמפים צבאיים, שבניגוד לטרמפים האזרחיים ניתנים בחינם.

טיול בג'פ/מונית
רבים הטיילים הבוחרים בדרך זו בכדי לבקר בעמק נוברה. ניתן לכסות את העמק כולו, כולל כניסה ויציאה בטיול ג'יפים צפוף בן שלושה ימים ושני לילות, או טיול מרווח יותר בן ארבעה עד חמישה ימים.
ככה או ככה סוכנויות הנסיעות בלה כבר מתורגלות במסלול הזה וישמחו לערוך בעבורכם את כל הסידורים, כולל הוצאת הפרמיט, קביעת תכני הטיול ובחירת מקומות הלינה.
סומור Sumur מייד לאחר קאלסר Kalsar מתפצלת הדרך במזלג כבישים מאובק – שמאלה אל הדרך הממשיכה במעלה נהר השיוק Shyok, וימינה – במעלה נהר נוברה.
אם תיקחו את הדרך הימנית תגיע במהרה לטגאר Tegar, ומייד לאחריו לסומור.
סומור : הוא כפר קטן שקט וירוק, שבתיו בנויים על מדרון מתון, זרוע טרסות ובוסתנים.
מנזר סמטנלינג : Samtanling Gompa ממוקם מרחק מה מין הכפר,ומהווה את אחד משני המנזרים הגדולים בעמק. המנזר חי ומתפקד, בחצר הפנימית יש מספר נקודות פולחן פעילות,
ובמקום פועל בית ספר קטן לנזירים, המורגלים כבר במבקרים זרים, ולא יתרגשו יתר על המידה אם תכנסו בשקט ותתפסו את מקומותיכם בחלקה האחורי של כיתת הלימוד.
בסומור יש כמה מקומות לינה ובהחלט מומלץ להישאר כאן לפחות ללילה אחד.
פנמיק Panamik פנמיק נמצאת בצפון עמק נוברה, וזו היא למעשה הנקודה הצפונית ביותר בהודו אליה מורשים זרים להגיע.
הכפר הקטן יושב על גדת נהר נוברה והאטרקציה המרכזית של המקום היא המעיינות החמים שבו. המתקן הקטן רחוק מלהיות מה שאתם מכירים מחמת גדר או חמי יואב, אבל אם אתם כבר שם כמה כואב זה כבר יכול להיות? .
מספר קילומטרים מפנמיק נמצא מנזר אנסא Ensa Gompa, אולם הוא קטן ונטוש, ומוקם מעברו הלא נכון של הנהר עובדה המחייבת לאתר תחילה את הגשר, המרוחק כברת דרך מכובדת מהכפר עצמו.
בכפר יש גסטהאוס בסיסי ולפחות משפחה אחת המציעה דרך קבע חדר אירוח ספרטני וארוחות חמות מול התנור המשפחתי.
דיסקיט Diskit אם לאחר שהגתם לעמק נוברה תיפנו שמאלה במזלג הכבישים שאחרי קאלסר תמצאו את עצמכם בסופו של דבר כאן.
דיסקיט ממוקמת בעמק רחב בינות לשדות מוריקים, והכפר גדול ופעיל. מערבית לכפר כבר מתחילות להיערם דיונות חול צהבהבות וניתן לראות כאן גם גמלים דו-דבשתיים המשוטטים דומם,
כאילו רק בכדי להשלים את התמונה הפסטוראלית.
מנזר דיסקיט הוא אחד משני המנזרים הפעילים ביותר בעמק נוברה, והוא ללא ספק ממוקם באחד המקומות המדהימים ביותר בלאדק.
המנזר יושב על ראש גבעה מחודדת, כאשר מעברו האחד סוער וקוצף נחל פראי, מתחת למצוק התלול, ומעברו האחר נפרש העמק הירוק,
החושף מגוון עוצר נשימה של צבעים וניגודים דיונות צהובות הנמהלות בתוך שדות בירוק בהיר, עצי פרי ירוקים המצלים על הנהר האפור.
כשסביב לכל סוגרת רצועת ההרים התמירה הצבועה בחום-מדברי עז, פסגותיה עוטות כסות מושלגת רכה.
מלמעלה צופים על הכל השמים הכחולים תמיד, המשתקפים בתכלת שקט ממקווי המים הרבים הפזורים בעמק. סביבת המנזר רוויה בסטופות, נקודות פולחן לבנות ובגלי אבנים שטוחות, עליהן חקוקות מנטרות קצרות.
במנזר גם פועל בית ספר קטן לנזירים.
מאחר : ומרבית הטיילים הנכנסים לעמק נוברה בג'יפים לנים בכפר הזה רמת המחירים כאן מעט גבוהה יותר,אולם יש מבחר קצת יותר גדול מבכפרים האחרים,
הכפר גדול ובסופו של דבר תמצאו את המקום המתאים לטעמכם ולכיסכם.
הונדור Hundur : הונדור היא הנקודה המערבית ביותר בעמק אליה תורשו להגיע. הכפר קטן יותר מדיסקיט, אולם יפה לא פחות, ואף הוא טובע בהרבה ירוק ורווי בפלגי מים קטנים העוטפים את בתיו מכל עבר.
המנזר הקטן של הונדור : יושב כמה מפתיע בראש מדרון תלול המיתמר מעל הכפר, וגם אם היופי והתחכום שלו מחווירים לעומת אחיו שבדיסקיט הרי שהוא עדין מהווה נקודת תצפית מרשימה ושקטה על הכפר והעמק.
גם בתקופות : שהמקום לא נטוש לגמרי הוא מתוחזק על ידי כמה נזירים השייכים במקור למנזר דיסקיט, כך שתצטרכו כאן לא מעט מזל בכדי לראות פעילות דתית של ממש.

אפשר לישון כאן
אולם ניתן להגיע למקום במסגרת טיול יום מדיסקיט שיכלול הגעה באוטובוס של הבוקר, טיול קצר בהונדור ובמנזר, וחזרה רגלית לדיסקיט.
אורכה של הדרך כחמישה קילומטרים והיא עוברת בינות לדיונות חול, מקווי מים, ולאורכו של נהר השויק Shoyk.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן