פוסטים

השכרת אופנוע בהודו – המלצות וטיפים למטייל

השכרת אופנוע בהודו – המלצות וטיפים למטייל
הנהלת האתר

הנהלת האתר

טיול על אופנוע בהודו יכול להיות חוויה יוצאת דופן, למשוגעים לרכבי שטח ולכלי רכב דו גלגליים, אבל לא רק להם. אם שאלתם את עצמכם: איך מבצעים השכרת אופנוע בהודו? למי כדאי לטייל על אופנוע בהודו? או איפה כדאי לשכור אופנועים בהודו? כאן תמצאו את התשובות שחיפשתם.

במהלך תכנון חופשה בהודו מקובל להשקיע זמן ותשומת לב להשוואת מחירים ובדיקת המלצות לפני רכישת כרטיסי טיסה או מלונות. יש פחות מודעות לאפשרות של בחינה והזמנה מראש של אלמנטים אחרים בטיול בהודו, שחלק גדול מהמטיילים מעדיפים להתעסק בהם ברגע האחרון או לאחר הנחיתה. השכרת אופנוע בהודו, למשל, נעשית על ידי חלק גדול מהמטיילים בהודו עצמה, בסוכנויות מקומיות, שאינם יודעים עליהם הרבה, במחיר שלא תמיד הוא המשתלם ביותר ושלא תמיד יש להן במלאי את הדגם המבוקש. ההמלצה שלנו היא לא לוותר על שלב השוואת המחירים ובדיקת ההמלצות, גם כשמדובר בהשכרת אופנוע בהודו. מנוע השוואת המחירים בייקסבוקינג, המופיע כאן, מאפשר לכם לבצע את כל התהליך של השכרת אופנוע בהודו במקום אחד, אמין וידידותי: מהשוואת מחירים, דרך ביצוע ההזמנה ועד פנייה לשירות לקוחות במידה ואתם נתקלים בבעיה לאחר ההזמנה.

איך מתבצעת השכרת אופנוע בהודו דרך בייקסבוקינג?

תהליך השכרת אופנוע בהודו דרך בייקסבוקינג הוא פשוט ונוח מאוד.

בשלב הראשון תתבקשו למלא מספר פרטים: עיר האיסוף של האופנוע בהודו (בתיבה המופיעה למעלה מילאנו כבר בשדה זה את העיר ניו דלהי, אבל תוכלו להחליף אותה בכל עיר אחרת שבה אתם מעוניינים לאסוף את האופנוע), תאריך האיסוף המבוקש (כולל שעות) ותאריך ההחזרה (כולל שעות). במידה ואתם מתכוונים להחזיר את האופנוע בעיר אחרת מזו שבה התבצע האיסוף, תוכלו לסמן את האפשרות: return to another location, ויפתח לכם שדה שבו תוכלו למלא את שם העיר בהודו שבה תרצו להחזיר את האופנוע בסיום תקופת ההשכרה. לאחר מילוי הפרטים, לחצו על כפתור ה- search.

בשלב השני, המערכת תציג לכם רשימת הצעות להשכרת אופנוע בהודו, כמו גם רכבי שטח ורכבים דו-גלגליים נוספים: אופניים, קטנוע וטרקטורונים, שזמינים להשכרה ביעדים ובתאריכים המבוקשים. תוכלו לסנן את הרשימה, ולהסיר ממנה סוגי כלי רכב שאינם רלוונטיים לכם (מתחת לתיבה בה מילאתם את המיקומים והתאריכים תוכלו לבטל את הסימון של הרכבים שאתם רוצים להסיר מהרשימה: Bicycle -אופניים, Motorcycle – אופנוע, Scooter -קטנוע וQuad Bike – טרקטורון). כמו כן, תוכלו לבחור את הסדר שבו יוצגו תוצאות החיפוש, מההצעה המומלצת יותר, מההצעה הזולה ביותר או מההצעה היקרה ביותר).

לאחר שארגנתם את הרשימה, תוכלו לעבור על ההצעות, ולבחון את הפרטים העיקריים שלהן: מחיר, פרטים טכניים של כלי הרכב, הגיל המינימלי שבו ניתן לבצע השכרה, סוג הרישיון הנדרש ועוד.

תוכלו ללחוץ על כפתור "More Info" לגבי הצעות שנראות לכם רלוונטיות, כדי לדעת פרטים נוספים, שיעזרו לכם להחליט האם אתם רוצים להתחיל בהזמנה או להמשיך בחיפוש. בשלב זה, תוכלו לראות מה גובה התשלום שתצטרכו לשלם במעמד ההזמנה על מנת לשריין אותה, אילו תוספות זמינות לכלי הרכב הספציפי, כמו למשל: קסדה, כפפות, ציוד בטיחות, מנעול, ביטוח ועוד (לגבי כל תוספת מצוין במפורש האם היא זמינה בחינם או שהיא דורשת תוספת תשלום, כולל מחיר התוספת שמופיע בצורה בולטת ושקופה), תנאי שינוי וביטול ועוד.

לאחר שתסמנו את כל התוספות המבוקשות, תוכלו לבצע הזמנה אונליין על ידי מילוי הפרטים האישיים שלכם והזנת פרטי התשלום.

האם מומלץ לטייל עם אופנוע בהודו?

התשובה לשאלה הזו תלויה במספר גורמים.

באופן כללי, נהיגה באופנוע (ובכלי רכב דו גלגליים בכלל) דורשת ניסיון ומיומנות. טיול בהודו הוא לרוב טיול ארוך, שיכול להתמשך מספר חודשים, ונהיגה על אופנוע בהודו במשך הטיול כולו מתאימה בעיקר לרוכבים משופשפים, שיש להם ניסיון מספיק ברכיבה על אופנוע בתנאים מגוונים ובתחזוקה שוטפת של אופנוע. הודו היא מדינה גדולה מאוד, עם תשתית כבישים שלא תמיד עומדת בסטנדרטים מערביים. לכן רכיבות ארוכות עלולות להיות מאתגרות מדי לרוכבים לא מיומנים מספיק.

אם אתם עדיין נהגים חדשים, ואין לכם ניסיון רב ברכיבה בדרכים לא מוכרות, ואם אינכם מכירים את מסלולי הרכיבה בטיול בהודו אליו אתם יוצאים, לא בטוח שהאופציה של השכרת אופנוע בהודו מומלצת עבורכם, ושווה לכם לבחון אמצעי תחבורה אחרים.

מאידך, אם אתם רוכבים מנוסים, שמכירים את הודו, ויודעים מה כרוך בנהיגה של שעות ארוכות על רכב דו גלגלי בתנאים שונים, יש להשכרת אופנוע בהודו יתרונות ברורים: לא תהיו כבולים ללוחות זמנים של התחבורה הציבורית בהודו, תוכלו לשנות את מסלול הטיול בהודו תוך כדי תנועה ותהיו חופשיים לעצור בדרך במקומות ובמועדים שמתאימים לכם.

עם זאת, גם רוכבים מנוסים צריכים לקחת בחשבון, שרכיבה על אופנוע דורשת היערכות שונה מנסיעה במכונית, ברכבת או באוטובוס: הרכיבה מושפעת מאוד מתנאי מזג האוויר ומתנאי השטח (יתכן שגשם שוטף או עומס חום כבד יאלצו אתכם לשנות את תכנית הטיול), יש צורך להקפיד על פעולות תחזוקה שוטפת לאופנוע במהלך תקופת ההשכרה, וכמובן, שתידרשו להיות ערניים וחדים לאורך שעות ארוכות של נהיגה, ולא תוכלו לנצל את הנסיעות להשלמת שעות שינה או התרעננות.

ביטוח לאופנוע בהודו

חשוב מאוד לזכור, שפוליסות ביטוח לאופנוע בהודו, וביטוח נסיעות בכלל, תקפות אך ורק אם הרכיבה מתבצעת על ידי רוכב בעל רישיון נהיגה מתאים, ובהתאם לחוקים ולנהלים של משרד התחבורה בהודו. אל תנסו לעגל פינות! אם, חלילה, תיפגעו במהלך רכיבה על אופנוע בהודו, ואין לכם רישיון נהיגה מתאים בתוקף, או אם מילאתם פרטים לא מדויקים במעמד השכרת האופנוע בהודו, הביטוח לא יכסה את הוצאותיכם, ואתם עלולים למצוא את עצמכם נדרשים לטיפולים רפואיים יקרים מאוד על חשבונכם.

איזה אופנוע כדאי לשכור לטיול בהודו?

גם כאן, התשובה תלויה בכם ובתוכניות שלכם.

במידה ואתם מתכננים טיול אופנועים בהודו, והאופנוע הוא כלי הרכב העיקרי שישמש אתכם במהלך הטיול, מומלץ לחפש אופנוע חזק ואמין, שמתאים לנסיעות ארוכות ולתנאי שטח מאתגרים.

בקרב תרמילאים שרוכבים על אופנוע בהודו למשך תקופות ארוכות, הדגם הפופולרי ביותר הוא האנפילד 350, שמתאים במיוחד לאופנוענים מנוסים. מדובר באופנוע שניתן להעמיס עליו ציוד רב בנוחות יחסית, ואפילו מאפשר צירוף של נוסע נוסף לנהג.

במידה ואתם רוצים לשלב חוויה של רכיבה על אופנוע במהלך הטיול, אך מדובר בטיול אופנועים קצר של מספר ימים, ואינכם בעלי ניסיון ברכיבה על אופנועים כבדים, מומלץ לחפש קטנועים או אופנועים עם נפח מנוע של 50-150 סמ"ק.

מה חשוב לדעת לפני שיוצאים לטיול עם אופנוע בהודו?

מתי נוסעים?

מומלץ לרכוב על אופנוע בהודו בשעות בהן יש אור יום. התאורה ותשתית הכבישים בהודו עלולה להפוך רכיבה בלילה ללא נוחה, ואפילו מסוכנת, במיוחד לרוכבים פחות מיומנים, שאינם מכירים היטב את הדרכים בהודו.

זמני הנסיעה במהלך טיול אופנועים בהודו הם ארוכים, ולכן מומלץ לצאת לדרך מוקדם מאוד בבוקר, ולתכנן את העצירות בדרך והפסקות ההתרעננות כך שתגיעו ליעד בו אתם מתכננים להעביר את הלילה לפני רדת החשיכה.

נסיעה על אופנוע בהודו במהלך שעות היום תאפשר לכם ליהנות מהנופים המרהיבים, בלי להסתכן בנהיגה בחושך בכבישים משובשים ובדרכים לא מוכרות בארץ זרה.

תחזוקה שוטפת ותיקונים לאופנוע בהודו

השכרת אופנוע בהודו מצריכה מהנהג אחריות לתחזוקה שוטפת של האופנוע ולביצוע תיקונים במידת הצורך.

רוכבים מנוסים, שיש להם ידע בתחזוקת אופנוע, לרוב יוכלו לבצע את רוב התיקונים והפעולות הנדרשות בעצמם. רוכבים פחות מיומנים, או כאלה שנתקלים בתקלה שלא ניתן לתקן באופן עצמאי, יכולים לפנות לאחד מהמוסכים הרבים שמטפלים באופנועים בהודו, שנמצאים בכל פינה בצדי הדרכים ובערים.

הקפידו לבדוק באופן קבוע את תקינות האופנוע, ואל תוותרו על טיפולים נדרשים, על מנת שתוכלו לנסוע בבטחה, ולהגיע למחוז חפצכם בריאים ושלמים.

מה צריך לקחת לרכיבה על אופנוע בהודו?

מעבר לציוד בסיסי לרכיבה על אופנוע, כמו קסדה, כפפות, מנעול וכד', כדאי לקחת לרכיבה על אופנוע בהודו עוד כמה דברים חשובים, שיבטיחו לכם רכיבה נוחה ובטוחה.

ציוד לתיקונים – נסו להיות מצוידים ככל האפשר למקרה של תקלה באופנוע במהלך הנסיעה. כמובן, שלא כל תקלה תוכלו לתקן בעצמכם, אבל במקרים של תקלות קלות, עדיף שיהיו עליכם כלי עבודה, שיקלו עליכם לחזור לרכיבה בטוחה כמה שיותר מהר.

חבל קשירה גמיש – מסע על אופנוע בהודו מצריך להעמיס על סבל האופנוע לא מעט ציוד, כמו תיק טיולים, ציוד ללינה בשטח, מזון, שתייה וכד'. חשוב לקשור את הציוד בצורה בטיחותית, כך שלא תאבדו ציוד חיוני ולא תסכנו את שאר משתמשי הדרך.

כבישי אגרה בהודו

חלק מהכבישים בהודו הם כבישי אגרה, כמו כביש 6 בישראל. בכבישי האגרה בהודו התשלום מתבצע לעתים במחסומים הממוקמים בכניסה לכביש, ולא בדיעבד על בסיס מצלמות, כמו בכבישי האגרה בישראל. לכן, קחו זאת בחשבון, ואם מסלול הרכיבה שלכם על האופנוע בהודו כולל כבישים בתשלום, דאגו להיות מצוידים בכסף מזומן או באמצעי תשלום קביל אחר.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן