פוסטים

במעלה נהר ההינדוס – צפון הודו

לאדק הודו
במעלה נהר ההינדוס – צפון הודו
admin

admin

צפון הודו – במעלה נהר ההינדוס

האזור פרוש במעלה העמק , פחות או יותר "מימין ומשמאל" לשתי שעות הנסיעה האחרונות על כביש מנאלי-לה, אולם גם אם אתם מגיעים באוטובוס ממנאלי עדיף בהרבה לעשות את כל הדרך עד לה, ורק לאחר מכן לחזור מעט אחורה אל האזור.

ריבוי הכפרים באזור מבטיח תחבורה ציבורית בתדירות סבירה , מה שהופך את האזור לנגיש לטיולי יום מלה, על בסיס תחבורה ציבורית בלבד, וללא צורך בטרמפים או ג'יפים שכורים.

טיקסה, שיי Tikse, Shey
הכפר טיקסה מרוחק כחצי שעה נסיעה מלה בכיוון מנאלי. כמו כל הכפרים בלאדק הוא בנוי בנייה טיבטית מסורתית של בתי טיט הצבועים בלבן, בעלי גגות שטוחים וחלונות רבועים, כאשר מסגרת החלונות צבועה בשחור.
כמו בטיבט גם כאן קירות בצבע ארגמן שמורים למבנים דתיים.
מינזר טיקסה Tikse Gompa יושב על גבעה נמוכה, שגובהה הולך ועולה ככול שאתם מטפסים במדרגות. את הפיצוי לעליה תקבלו בדמות הנוף המרהיב הנשקף מגג המנזר.
המנזר פעיל מאוד והפוג'ות הסדירות, המלוות בכלי נגינה מסורתיים מרשימות ביותר בתקופת המנדלה Mandala בסביבות חודש אוגוסט , ובכפוף ללוח השנה הטיבטי. המינוס היחידי במנזר הוא שהוא תיירותי מאוד,
וכמעט ואין סיכוי שתוכלו לשהות במקום זמן ממושך בגפכם.

לאחר שהתרשמתם מהמנזר ותכולתו, תוכלו לעלות לתצפית מקדימה, ולסמן לעצמכם תוואי מסלול רגלי בין טקסה לשיי, אשר הוא הכפר הקרוב ביותר , מרחק של כחמישה קילומטרים לכיוון לה,דרך השדות.
זו הזדמנות נהדרת להתוודא אל המרחב הכפרי הלאדקי הטיפוסי, אשר העבודה בו כולה נעשית על ידי בהמות או בידיים,
וההשקיה מתבצעת באמצעות מערכת מורכבת, מסועפת ומתוחזקת היטב של תעלות הצפה, אשר מחלקות שווה בשווה את המים בין החלקות המשפחתיות, ומטופלות בצורה קיבוצית.

הכפר שיי קטן יותר מטיקסה, והמנזר שבו – Shey Gompa – אינו מרשים כמו בטיקסה, אולם מזרחית לכפר משמאל לכביש כאשר אתם בכיוון למנאלי יש שדה סטופות מרשים, שבין כך וכך לא תוכלו להחמיץ.
לינה יש סידורי לינה מוגבלים בטיקסה, אולם שני הכפרים נמצאים על ציר התנועה הראשי מנאלי-לה והתחבורה העוברת בו בתדירות גבוהה מאוד מאפשרת טיול יום נוח וגמיש מלה.

הרי ההימלאיה הודו



עוד המיס, סטקנה ומאתו Hemis, Stakna and Matho
המיס ממוקם מרחק כשעה נסיעה מלה במעלה ההינדוס, ומעברו האחר. מנזר המיס מכיל ציורים ופסלים מעניינים. בניגוד לאזור טיקסה ושיי , האזור הכפרי והחקלאי מרוחק מעט.
את המקום פוקדים קצת פחות תיירים מאשר את המנזרים הנגישים יותר מלה, אולם הוא עדיין רחוק מלהיות שמור אך ורק "למביני עניין".
ישנם שני אוטובוסים מלה להמיס בוקר ואחה"צ, אשר ממתינים כעשרים דקות עד מחצית השעה במקום, ולאחר מכן יוצאים בכיוון הנגדי.
המיס כבר מרוחק מציר התחבורה הראשי ומאחר וטרמפים יהיו כאן עניין של מזל תאלצו להסתמך על שני האוטובוסים האלו בלבד ,
שזה אומר שהות קצרה מדי במקום, או שהות של כמעט יום שלם. אמורה להיות אפשרות לינה מוגבלת בכפר המיס, המרוחק מעט מהמנזר עצמו.
מנזר סטקנה יושב גם הוא מעברו מהערבי של ההינדוס, מרחק גשר אחד וכמה מאות מטרים מהכביש להמיס ,
מה שהופך אותו לנגיש על בסיס אותו האוטובוס שהוזכר כאן. המנזר יושב על גבעה קטנה המיתמרת מעל הקרקע השטוחה של העמק,
ובניגוד למרבית המנזרים באזור, אינו קרוב לאף כפר שהוא , מה שמבטל את האפשרות ללינה במקום.

באבא בהודו

הכפר מתו נמצא במרחק של כארבעים דקות באוטובוס מלה. גם במתו יש מקדש העונה לשם
Matho Gompa, וגם כאן האזור מטוייל קצת פחות מעברו המזרחי של ההינדוס. הכפר מקושר להמיס בכביש שאורכו כעשרה קילומטרים, אולם אין אוטובוסים העוברים בין השניים.
הכביש אף עני בתחבורה באופן כללי , מה שיקשה על נושא הטרמפים. יש גם דרך עפר בת חמישה קילומטרים המקשרת בין מתו לסטקנה, אולם היא גרועה כל כך עד שאין מנוס אלא לעשות אותה ברגל, במידת הצורך.
הדרך היחידה להגיעה למתו מבלי ללכת ברגל ומבלי לשכור מונית היא באוטובוס העוזב את לה פעמיים ביום בוקר ואחה"צ, מסתובב ועושה את המסלול ההפוך מייד משהוא מגיע. אין מקומות לינה מסודרים בכפר.
הדרך הנוחה ביותר לראות את שלושת הכפרים היא לצאת מלה עם האוטובוס של אחר הצהריים להמיס, לעשות שם את הלילה,
לצאת לסטנקה עם אוטובוס הבוקר שלמחרת, ומשם לצעוד רגלית למתו, בה תתפסו את האוטובוס של אחר הצהרים ללה.
ניתן גם לדחוס את כל שלושת המנזרים בטיול יום אחד עמוס,המחייב יציאה מלה באוטובוס הראשון להמיס, ביקור חפוז במנזר של כמחצית השעה,
חזרה עם אותו האוטובוס עד לסטקנה, שם תוכלו לבצע הערכת מצב מחודשת ולהחליט האם אתם נשארים במקום עד אשר יחזיר אתכם האוטובוס של אחר הצהרים ללה,
או לחלופין במידה ויישאר לכםכוח לכפר ומנזר נוסף – תוכלו לצעוד את חמשת הקילומטרים למתו, ולחזור משם עם האוטובוסשל אחר הצהרים, אולם זה יהיה טיול צפוף.
טיול בג'פ/מונית אם בחרתם באופציה הזו הרי שבמסגרת לוח זמנים סביר תוכלו להספיק ולראות את טיקסה, שיי, סטקנה, המיס ואולי אף את מתו ,
אולם סביר להניח כי לקראת ערב כבר תחלחל לתודעתכם ההרגשה שראיתם הרבה יותר מדי בשביל יום אחד.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן