פוסטים

תאילנד מרכז המידע

בנגקוק תאילנד
תאילנד מרכז המידע
admin

admin

כאן נמצא מרכז המידע המקוצר שלנו , מידע מפורט יותר תמצאו בשאר דפי האתר .

אוכל בתאילנד
האוכל בתאילנד מורכב בעיקר מאורז ואטריות, כל אדם בתאילנד אוכל אורז ואטריות מיום היוולדו ועד יום מותו, התאילנדים מבשלים אוכל חריף ומתובל המטבח בתאילנד ידוע בשילוב הטעמים היחודי שלו : חמוץ, מתוק, מר ומלוח .

אומגה בתאילנד
בין ענפי העצים הגדולים במעמקי הג'ונגלים הרחבים של תאילנד
מתגלה אטרקצית האקסטרים המדוברת ביותר בכל רחבי תאילנד רחיפת האומגה מתאימה לכל הגילאים מצעיר ועד מבוגר.,

אומנות המקצוע
אומנות ותורת המקצוע בתאילנד, הפכו את התרבות התאית למורשת עשירה ומיוחדת, הם הפכו לחלק מהמסורת העתיקה של תאילנד אשר התברכה כמעט תמיד בשלטון שקט.

טיולי משפחות בתאילנד
מתכננים חופשה משפחתית בתאילנד? מחפשים אטרקציות מומלצות לכל המשפחה? או אולי המלצות עבור מלונות המומלצים למשפחות עם ילדים? המשיכו לקרוא.

אופנועים בתאילנד
נתחיל מזה שעד לשנים האחרונות בתאילנד לא יוצרו אופנועים מעל 200 סמ"ק, מסקנה ברורה היא שרוב התאילנדים והתיירים קונים ומשכירים אופנועים עד גודל זה

אגרוף תאילנדי
איגרוף תאילנדי הוא אחד מענפי הספורט הקשים והתובעניים ביותר בעולם, המתאגרפים התאילנדים מתחילים להתאמן בגיל שבע וחלקם עושים זאת במשך 8 שעות ביום.
בתאילנד חי אחד הלוחמים הגדולים באיגרוף התאילנד ושמו הוא בוקאו .

https://www.youtube.com/watch?v=K5g2gUfOM_g

איידס בתאילנד
לפי עצות המומחים לענייני מין בעולם, בתאילנד תוכניות המלחמה באיידס שונות, החל משנת 1980 הרופאים הכריזו על המצב בתאילנד כחמור ולכן חשוב מאוד לשמור על עצמכם.

רשימת אסור לעשות בתאילנד
לא לשתות מים מהברז, מים שותים רק מבקבוקים.
לא לעשות סקס בלי קונדום.
לא לצעוק על תאילנדים בשום מקרה – תמיד תפסידו במקרה כזה .
לא להשכיר אופנועי ים – בדרך כלל מדובר בהונאה שתעלה לכם הרבה כסף .
לא להאמין למי שניגש אליכם ברחוב ומציג את עצמו כמדריך טיולים .
לא להגיע למופעי חיות שבהם מתעללים בפילים ובטיגריסים .
לא לגעת לתאילנדים בראש , הראש נחשב קדוש בתרבות התאילנדית .
לא להאמין לנהגי טוקטוק או מוניות שיש היום מכירה מיוחדות בחנות כלשהיא .

בודהה
בודהה או בשמו הקודם סידהרתא סידהרתה גאוטמה נולד לפני כ – 2500 שנה בן למשפחת מלכים ממלכת קאלאואסטו ששלטו באזור נפאל של היום, כנראה לבן עור.
בודהה גדל בארמון בזמן שמחוצה לו העם היה עני וחסר אוכל ורק שגדל ויצא מהארמון בעורמה גילה את מצבו האמיתי של העם ואז גזר על עצמו חי הסתגפות ועיסוק ברוח ולא בחומר .
הבודהיסטים מאמינים בקארמה משמע – תשה טוב ותקבל טוב, ובנוסף בהרמוניה(המשך זרימה) ולכן לעבור כביש בתאילנד זו משמיה לא קלה ובדרך כלל תאילנדי שיתקע בכם ברחוב בדרך כלל ימשיך ולא יגיד סליחה.

האי קופיפי תאילנד

גני חיות בתאילנד
אחת הדרכים להפסיק קצת את שטף הקניות בקניונים הממוזגים
היא ביקור בגן חיות. בדרך כלל בכל גן חיות יש אזורים לשימת דגש על שימור בעלי חיים שהם בסכנת הכחדה, ולפעמים קיים בית חולים לבעלי חיים צמוד למקום,
חשוב שלא להגיע לגני חיות המאפשרים התעללות בבעלי חיים בצורת מופעי פילים או ליטוף וצילום של טיגריס ושאר חיות שבדרך כלל מסוממות לפני.

הונאות ועוקצים בתאילנד
ראשית נאמר כי אין בכוונת האתר במאמר זה לומר כי תאילנד היא ארץ רעה ומסוכנת יותר משאר המדינות במערב, אך כמו בכל מדינה גם כאן יש כל מיני נוכלים שינסו לתפוס מטיילים ביומם הראשון .
חשוב שלא לאפשר לשום נהג לא של מונית ובטח לא של טוקטוק לקחת אתכם למכירה מיוחדת או לאיזה מפעל שבדיוק מוכר סטוק במחירים מיוחדים , בדרך כלל תשארו בלי כסף ובלי סחורה .
השכרת אופנועי ים אינה מומלצת באיים בדרך כלל מדובר בהונאה שבה אתם נדרשים לשלם סכומים לא מבוטלים עבור פגיעות שהיו קיימות לפני שיצאם לים .
מופעי פינג פונג הם בדרך כלל מקומות מיועדים לבעיות ולעיתים קרובות לאחר שהתיישבתם במקום כזה והזמנתם שתיה תדרשו לשלם סכומים גבוהים ושאינם הגיוניים ותזכו לאיומים פיזיים במידה ולא תשלמו.

ויזה ואשרות בתאילנד
כל מטייל הנכנס לתאילנד מקבל אוטומטית ויזה ל שלושים יום.
ויזה זו אינה עולה כסף, מקבלים אותה במעברי הגבול או בשדה התעופה, לוויזה מצורף אישור כניסה ותאריך עזיבה חוקי.

חגים בתאילנד
חלק מהחגים הם דתיים וחלקם אזרחיים החגים האזרחיים נחגגים בקביעות בכל שנה בתאריך הנכון, החגים הדתיים נחגגים לפי הירח וקיימת אפשרות שתפספסו אותם, יש לברר מתי החג יוצא במידה ונדלקתם על חג מסוים.
מומלץ ביותר הוא חג המים הסונגקרן במהלכו התאילנדים עוצרים הכל כדי להתיץ מים במשך ארבע ימים שלמים .

חובה לעשות בתאילנד
מסאז'ים מכל הסוגים, גם בודי, מומלץ לחפש ספא תאילנדי שעושה טיפולים מסורתיים .
קורס בישול יום שלם, שווה מהנה ומקבלים תעודת גמר .
טיול ג'יפים, רפטינג, בנג'י, רכיבה על פילים, שייט על רפסודה, טרק בג'ונגל, סיור באיים פוקט, קראבי, קופיפי ובעיר פטייה.

טיסות בתאילנד
טיסות פנים בתאילנד בשיטת המקום הפנוי יש כמה חברות תעופה מבצעות את טיסות הפנים בתאילנד : תאי אייר, בנגקוק אירוויז , אייר אסיה, נוק אייר.
מומלץ לרכוש את הטיסות באתרי אינטרנט של החברות , יש לשים לב כי ההבדלים בין השעות טיסה יכולים להיות משמעותיים ביותר .

טיפוס הרים
טיפוס על הרים וצוקים זהו אחד מענפי הספורט האתגרי ממדרגה ראשונה, טיפוס על הרים מתאפיין בכך שהוא מתבצע על הרים גבוהים מאוד, זמן הטיפוס, הקושי, הגובה, ומזג האוויר הם שקובעים את אופי המסע.
בתאילנד הרוב הגדול של טיפוסי ההרים מתבצעים באזור קארבי .

כללי התנהגות בתאילנד
כשחושבים על תאילנד מייד עולה תמונה של נופים טרופיים ואקזוטיים ובתוכה נמצא גם העם התאילנדי המסביר פנים לתיירים בצורת חיוך תמידי, תאילנד נקראת גם "ארץ החיוכים" מהסיבה הפשוטה שהתאילנדים אוהבים לחייך.
חשוב לחייך בכל אינטרציה ולכבד בעיקר אנשים המובגרים מכם .
חשוב לא לגעת לתאילנדים בראש ולא להפנות את החלק התחתון של הנעל לכיוון תאילנדים .

ליידי בוי – קתאוי
בתאילנד יש שלושה מינים : גבר, אישה וקתואי המכור לנו בשם ליידי בוי, בתאילנד ההתייחסות לקתואי היא שונה משאר חלקי העולם הם נחשבים כבני המין השלישי ומתקבלים כמו כל גבר או אישה.

 

ליידי בוי בנגקוק תאילנד
מה לקחת לתאילנד
אז מה לוקחים לתאילנד? בין אם אתם מהמסודרים שאוהבים לקחת את כל מה שאתם צריכים ובין אם אתם מהמסתדרים המינימליים בימים שלפני הטיסה לתאילנד תחשבו לא פעם על הדברים אותם תיקחו איתכם.
אפשר לקנות כאן כמעט הכל וביותר זול, אנחנו ממליצים לקחת קפה שחור אם אתם אוהבים ובמבה וביסלי , התאילנדים אוהבים מאוד לאוכל מאכלים ממדינות אחרות .

מוזאונים בתאילנד
ממבט ראשון ניתן לחשוב שרק תיירות מעניינת את שלטונות תאילנד,ולא זו המציאות. בכל אחד מאזורי תאילנד ממוקמים מוזיאונים המציגים לראווה את החיבור של העם התאילנדי להיסטוריה.

מוזיקה בתאילנד
המוזיקה התאילנדית היא דוגמא יפה מאוד להתפתחות התרבות התאילנדית במהלך הדורות האחרונים. מוזיקה זו שקטה מאוד ומרגיעה את המוח והנשמה. המוזיקה התאילנדית היא תוצאת חיבור תרבויות מוזיקה מוכרות מאוד.

מזג אויר בתאילנד
האקלים של תאילנד הוא טרופי, גבוה גם במעלות החום וגם בלחות, חודשי אפריל ומאי הם החמים ביותר בשנה ובהם אפילו המקומיים יוצאים לחופש , העונה המומלצת היא בין נובמבר ועד מאי .
מחירים ועלויות בתאילנד

מטריות
בצפון תאילנד במחוז בשם "צ'אנג מאי" ישנו כפר ציורי בשם "בו-סאנג" הוא כפר המטריות.
כפר זה כאילו נלקח מסרט, כפר זה הוא אותנטי כל מה שתראו בו אמיתי לחלוטין, בכפר זה מיוצרות רוב המטריות הנמכרות בתאילנד.

מילון עברי תאילנדי
השפה התאילנדית היא שפה מאוד קשה גם לדיבור וגם לקריאה,
משערים שהסיבה היא שאת השפה המציא אחד ממלכי תאילנד מראשו, ולכן איננה דומה ולו בקצת לשום שפה אחרת.

רחוב בבנגקוק תאילנד

מעברי הגבול של תאילנד
לתאילנד יש מעברי גבול עם כל שכנותיה : ממלכת קמבודיה במזרח, לאוס בצפון, בורמה במערב (מיאנמר לשעבר) ובדרום מלזיה .

נזירים בתאילנד
להיות נזיר בודהיסטי למספר שנים הוא מעשה אבירי מקודש ומוערך מאוד על ידי רוב תושבי המדינה. מספיק שאחד מבני המשפחה הופך לנזיר גם אם זה לתקופה קצרה, המעשה מקנה למשפחה כבוד גדול.

עיסוי תאילנדי וספא
מקורו של העיסוי התאילנדי לפי ההיסטוריה הוא בהודו לפני 5000 שנה שהומצא על ידי נזירים בודהיסטים משועממים, והיווה חלק מטיפול הכולל עיסוי, אומנות היוגה, ושימוש בצמחים.

פארקים לאומיים
מחוזות תאילנד משופעים בפארקים לאומיים, על שטחים של כ 250,000 קמ"ר, מאוד מגוונים בתכולתם בצמחיה ובאוכלוסיית בעלי חיים רגילים ואף נדירים, ניתן למנות בהם פילים פראיים, סוגי קרנפונים, טאפיר, וחיות ים למכביר.

פילים
הפיל של ימינו הוא אחד הצאצאים של הממותות שחיו על פני כדור הארץ לפני כ 10,000 שנה, הפיל הוא כמו בני האדם בעל חי השייך למשפחת היונקים, הפיל התאילנדי הוא מזן " maximus" צבעו חום אפור בגודל של 3.5 מטר.

צלילה בתאילנד
בתאילנד נמצאים מאות חופי צלילה, כמה מהם היפים בעולם לצלילה, כמעט בכל חוף יש מועדון צלילה, המקום המומלץ לעשות קורס צלילה בתאילנד הוא האי קוטאו , יעדי צלילה בתאילנד הם איי קופיפי , איי סימיליאן ואיי סורין .

רכבות בתאילנד
מחלקה 3 הכי זולה תנאים בהתאם וכייסים לרוב. הרכבות בתאילנד אמינות זמני יציאות והגעה סבירים ביותר.
עקב כך שהתורים ליד הקופות מאוד גדולים ניתן לרכוש כרטיסים למפרע גם באינטרנט, כרטיסים משולבים חוסכים הרבה כסף.

רפטינג
הרפטינג נחשב לספורט אתגרי, שייט אבל אינו סתם שייט, אלה שייט בנחלים ומורדות קניונים כאשר זרימת המים היא מאוד מהירה וכמויות המים אדירות.

מוניות בתאילנד 
אנו ממליצים להשתמש באפלקציות UBER  או GREB , מאפלקיציית גראב ניתן גם להזמין אוכל .

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן