פוסטים

בורמה מידע כללי

בורמה - מיאנמר
בורמה מידע כללי
admin

admin

בורמה – מיאנמר
השם הצבאי הוא הרפובליקה של איחוד מיאנמר.
מדינה בדרום מזרח אסיה גבולות עם : תאילנד, לאוס, הודו, סין ,בנגלדש.
בורמה מכונה בפי תושביה הארץ המוזהבת וזאת על שם אלפי הפגודות זהב אשר פזורות בה, אבל לא הפגודות המדהימות או הנופים הם אשר שובים כל מטייל שמגיע לבורמה.
מה שמייחד את המדינה הם שוכניה שכן קשה למצוא כיום בעולמנו עוד מקום בו התושבים מסבירי פנים כלכך עד אשר ישמחו לארח אותך בביתם גם אם רק פגשו בך.
בורמה מציעה למטייל המוכן להיפתח חוויות שאין למצוא במקום אחר, וכבר שמענו על אנשים שהוזמנו לחתונות, לוויות או אירועים משפחתיים אחרים בביתו של מקומי בו פגשו בדרכם.
את אופיים הנוח של הבורמזים אפשר לזקוף לזכות העובדה שרבים מהם מקדישים חלק גדול מחייהם למדיטציה, דבר שעוזר להם להתמודד עם הדיכוי השלטוני.
למטייל בבורמה מומלץ לעצור מדי פעם ולראות איך הבורמזי מצליח למרות כל הקשיים לשמור על אופטימיות ושמחת חיים.

רקע היסטורי
ההיסטוריה הארוכה של מינמאר מתחילה במאה ה-11 לספירה כאשר המלך אנויאטה איחד את המדינה ויסד את הממלכה הבורמזית הראשונה בבאגן.
שושלות המלוכה והבירות התחלפו בבורמה תדירות, ומקום מושבן היה בעיקר בין מנדלי וסביבתה לבאגן.
במהלך כהונת שושלת המלך אלונגפאיה נכנסו הבריטים למדינה ולאחר שלוש שנות לחימה קשות, הפכה בורמה לקולוניה כמו מדינות רבות אחרות ששלטו בהן האנגלים .
בשנת 1942 כבשו היפנים בסיוע הבורמזים את המדינה מידי הבריטים, כוחות הברית חזרו לבורמה בשנת 1945.
בשנת 1948 קיבלה בורמה את עצמאותה מידי הבריטים וממשלה דמוקרטית איחדה את כל השבטים השונים .
בשנת 1962 ולאחר מרד צבאי ,הוקמה בבורמה חונטה צבאית בראשותו של גנרל ני ווין אשר שלט ביד קשה והצליח לדרדר את המדינה שהייתה אחת מעשירות אסיה בזמנים ההם לאחת העניות שבהן.
בשנת 1988 מאסו האזרחים בשלטון ובהנהגת הסטודנטים וגברת אונג סאן סו צי, בתו של גנרל אונג סאן מייסד המדינה, יצאו להפגנות שקטות ולא אלימות במטרה להחליף את השלטון,
תגובת השלטון הייתה נחרצת וקטלנית ואחרי חודש של הפגנות נהרגו על ידי השלטון 3000 אזרחים.
כיום מינמאר נמצאת עדיין תחת שלטון צבאי שלא מאפשר חופש פעולה לאזרחים ולא בוחל באמצעים לשמור על כוחו.
למטיילים שמגיעים ממדינה בה מותר לדבר על הכל קשה להבין זאת, אך המצב בבורמה שונה בתכלית ורצוי להיזהר כשמדברים עם המקומיים,
ולזכור כי ידועים מקרים בהם נשלחו מקומיים לכלא בעקבות שיחות עם זרים על נושאים אשר לא מצאו חן בעיני המשטר.

פגודות בבורמה
פגודות בבורמה

מזג אויר
העונה הנוחה ביותר לטייל היא החורף שמתחיל מאמצע אוקטובר ונמשך עד מרץ, במרץ מתחיל הקיץ שבו הטמפרטורות יכולות להגיע עד 45 מעלות בעיקר בבאגן ומנדלי, גשמי המונסונים מגיעים בחודש יוני .

אוכלוסיה בבורמה
במינמאר יש כיום כ 50 מיליון תושבים, אשר נחלקים ל 130 קבוצות אתניות שונות. הגדולות שבהן בורמזים, שאן, צין, קאצין, קאראן, קאיה, ראקיין ומון, כאשר הבורמזים הם הקבוצה הגדולה ביותר מהאוכלוסייה .

דת
טראוודה בודהיזם היא הדת השולטת במדינה ויותר מ-80 אחוזים מהאזרחים נמנים עם מאמיניה.

כסף
המטבע המקומי נקרא צאט KYAT , השער הרשמי הוא כ $1 = 1400 צאט , כדאי לברר לפני הנסיעה את השער מפני שיש שינויים קיצוניים בערכו.

ויזה
ניתן להוציא ויזה ל-28 בשגרירויות הבורמזית בארץ, תאילנד והודו בלי שום בעיות מיוחדות.

מסלולי טיול
עקב החובה להיכנס למדינה רק בדרך האוויר נקודת ההתחלה שלכם חייבת להיות ינגון הבירה.
בינגון חובה לבקר ולמען האמת עוד כשתהיו באוויר, לפני הנחיתה כבר תוכלו לראות את פגודת שווידגון אשר מתנשאת לגובה של 100 מטרים ומכסה את קו הגובה של העיר.
הפגודה אשר נבנתה לפני כ 2500 שנה היא בעצם שער הכניסה לעיר.
מקומות נוספים בעיר הם שוק המרכזי "סקוט" אשר בו ניתן למצוא את כל מה שמייצרים במדינה,אבל כדאי להיעזר בסבלנות ולחפש את המוצרים במהלך הטיול שם תוכלו למצוא אותם יותר בזול.
סולי פגודה אשר במרכז העיר היא גם מקום אשר שווה ביקור.
כדאי לבקר בבית הכנסת הישן אשר נמצא ברחוב 26 ומתוחזק על ידי אחת המשפחות היהודיות האחרונות אשר נשארו בבורמה.
בינגון קונים את כרטיסי האוטובוס אשר ייקחו אותכם לאתרים המעניינים בצפון.
היעד המועדף להתחיל איתו היא מנדלי הבירה הקודמת של בורמה.

דייג בורמזי
דייג בורמזי

במנדלי האתרים החביבים על המטיילים הם ארמון המלך האחרון לפני הכיבוש הבריטי, הארמון עבר שיפוצים רבים ולמעשה רק החומה המקיפה אותו עדיין משמשת סמל לעוצמה שהייתה למלך.
כמו כן אין ביקור במנדלי מבלי לבקר בגבעת מנדלי אשר נמצאת ליד הארמון ושניתן לראות ממנה את כל העיר, מומלץ ביותר לטפס לגבעה בזמן השקיעה. מהמוני : פגודה שווה ביקור.

אזור מנדלי מנדלי מוקפת בכמה אתרים מעניינים כמו סאגיינג אשר נמצאת כ-21 ק"מ ממנדלי ומשמשת כיום כמרכז הרוחני של המדינה עם יותר מ 400 מנזרים ואלפי נזירים ונזירות.
מינגון אשר מצידו השני של נהר האיוודי שווה ביקור בשביל הפעמון השלם הגדול בעולם כ-90 טון משקלו וגם ערמת האבנים הגדולה בעולם אשר הייתה אמורה להיות הפגודה הגדולה ביותר.
כשעה נסיעה במעלה ההר ניתן להגיע לממיו אשר הייתה מפלט הקיץ של הבריטים וכמו מפלטי קיץ אחרים ברחבי אסיה בולטת בצורת הבנייה שבה, ובאגם אשר במרכזה.

בלונים פורחים בבורמה
בלונים פורחים בבורמה

רוב המטיילים הצעירים מעדיפים להמשיך צפונה לעיירה השקטה סיפו, אשר כבר נודעה בזכות מזגם הנוח של תושביה. מסיפו ניתן לצאת לטרקים קצרים אשר נותנים מבט על אורך החיים של הכפריים ומספקים חוויות רבות.
מומלץ ביותר ממנדלי נהוג להמשיך לבאגן, אפשר עם סירה או אוטובוס, השייט אורך כ-יום ומקנה מראות מרהיבים של החיים לאורך הנהר הענק אשר משמש ציר החיים המרכזי של בורמה.
באגן אחד האתרים הארכיאולוגים החשובים באסיה, עתיקות באגן מכסות שטח של 42 ק"מ מרובע ומכיל אלפי פגודות שנבנו בין המאה ה-11 ל- 13.
רצוי לשכור אופניים, ניתן בכל גאסט האוס כדי להגיע לפגודות השונות, כמו כן רצוי להתחיל את היום מוקדם גם בשביל לראות את הזריחה וגם כי מתחיל להיות מאוד חם כבר בתשע בבוקר .
מקדש אננדה מקדש טאטינביו ופגודת שוויזיגון הם חובה בין אלפי הפגודות.
הר פופה נסיעה של שעה וחצי ואתם למרגלות משכנם של הרוחות.
הטיפוס על ההר אורך למעלה משעה אז התאזרו בסבלנות כי המראה אשר מחכה לכם מלמעלה שווה את זה.
מבאגן לוקחים אוטובוס לכיוון אגם אינלה.
אזור אינלה קאלו- המקום הראשון שתגיעו אליו הוא כפר שקט זה אשר ניתן לצאת ממנו לטרקים של יום עם אחד מעשרות המדריכים המקומיים.
אגם אינלה למרות שניתן לישון בגאסט האוס על האגם רוב המטיילים מעדיפים לישון בניונגשווה אשר על גדות האגם.
ניתן לשכור סירה ליום להסתובב באתרים השונים שעל האגם בניהם מנזר החתולים הקופצים, האגם ידוע בעיקר בזכות חותרי הרגליים אשר בו, אלו הדייגים אשר משתמשים ברגל אחת בכדי לחתור בעוד ידיהם פנויות לדיג.
מניונג שווה חוזרים באוטובוס לינגון.

בורמה ללא ספק מדינה מעניינת מאוד, ושונה בהרבה מהארצות שסובבות אותה, החלטתם לבא אל תבטלו.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן