פוסטים

מונגוליה מידע כללי

מונוגליה ארץ הנוודים
מונגוליה מידע כללי
admin

admin

מונגוליה סוף העולם במלוא מובן המילה , אחד המקומות האותנטיים היחידים שנשארו בעולם, טיול במונגוליה הוא החוויה הכי שונה ממה שתקבלו במזרח הרחוק.
מונגוליה שונה משאר המדינות "המודרניות" שתטיילו בהן, כשנכנסים אל מונגוליה נדמה כי חוזרים בזמן אחורה לתקופה שונה לגמרי, המאה ה18- או משהו כזה.
המדהים מכל אולי היא העובדה ששטחה של מונגוליה יכול לכסות כמעט את כל מערב אירופה ובכל זאת מספר התושבים המתגוררים בה הוא קצת יותר משלוש מליון איש !!!
בארץ הג'ינג'ס חאן לא תתקשו למצוא את עצמכם פתאום באמצע שום מקום כמסביבכם רק ערבות עשב המשתרעות עד האופק, פה ושם אולי תראו עדר סוסיי פרא, גר (Ger) בודד , או להקת ציפורים בדרכם דרומה.

בעקרון אפשר לנסוע שעות על גבי שעות עד שרואים צורת חיים כזו או אחרת, רק צריך לצאת מעיר הבירה אולאן באטאר (Baatar Ulaan) ולחוות את הטבע האמיתי.
העם המונגולי ברובו הוא עם של נוודים , ידוע כי אין דבר שישתווה לטקס הכנסת האורחים וגם כאן אצל המונגולים הכנסת האורחים זהו תהליך של כ"יד המלך" ממש ,
חמים מאוד, חביבים, עם המון רצון טוב לעזור, כיאה לאנשי אדמה, לא חקלאים אמנם אך מגדלי צאן ובקר.

גאוגרפיה
מונגוליה שנחשבת לאחת מהמדינות הגבוהות בעולם, גובלת ברוסיה מצידה הצפוני ובסין בדרום .
עד כמה שהיא ענקית נדמה כאילו היא "נבלעת" בין שתי המדינות הגדולות ביותר מצידה באסיה.
ניתן לחלק את מונגוליה לשישה איזורים שונים : עיר הבירה – אולאן באטאר (Ulaan Baatar) . מרכז מונגוליה, הכולל את המחוזות : Arkhangai , Tov , Ovorkhangai .
צפון מונגוליה, הכולל את המחוזות : Zavkhan , Khovsgol , Bulgan , Selenge. . מערב מונגוליה, הכולל את המחוזות : Uvs , Bayan-Olgii , Khovd. מונגוליה (או מדבר גובי),
הכולל את המחוזות :, Omnogov , Dundgov , Dornogov , . דרום Gov-Altai , Bayan-Khongor .
מזרח מונגוליה, הכולל את המחוזות : Khentii , Dornod , sukhbaatar. אקלים במונגוליה משחק חלק חשוב מאוד בטיול .
גמלים בערבות מונגוליה

מתי מטיילים
חודשי הקיץ ממאי עד ספטמבר אם כי אפשר גם באוקטובר אך מתחיל להיות קר.
ממש לא כדאי להגיע למונגוליה בחלקים אחרים של השנה אחרת תקפאו מקור, בצפון מונגוליה למשל בחורף של לפני כמה שנים הטמפרטורות צנחו לחמישים מעלות מתחת לאפס !
גם באוגוסט ישנם מקומות שהטמפרטורות יורדות אל מתחת לאפס ויורד שלג.

אוכל
אם יש משהו רע במונגוליה ( אפילו יותר מהדרכים הקשות ) , זהו ללא ספק האוכל.
מצחיק לשמוע על מסעדות "מונגוליות" בארץ ומגישים שם אטריות וירקות מוקפצים בווק, אילו רק ידעו מה באמת אוכלים שם סביר להניח שלא היו פותחים בכלל מסעדות, אבל מה זה משנה ?
העיקר שהשם "מונגוליה" מוכר טוב אז למה לא … האוכל המונגולי מושתת בעיקר על בשר הכבש (במערב אף אוכלים בשר סוס) עם הרבה הרבה שומן.
בכפרים מחוץ לבירה לא תוכלו למצוא הרבה ירקות , בד"כ אורז ולחם מגיעים יחד עם הבשר.
למשכן המשפחתי ישר תוזמנו פנימה ויציעו לכם מכל טוב : התה המקומי שנקרא -"סוטיי כשתגיעו צ'אי", שזהו תה עשב מרוסיה עם חלב יאק ומלח במקום סוכר, תה בטעם מרק.
אם זה לא התה המלוח אז זה ה"אייראג" – משקה אלכוהולי מחלב סוסים, זה עוד יותר גרוע ממה שזה נשמע. הכיבוד הוא גבינה חמוצה מיובשת וקשה, מאוד מאוד קשה.
גם הוודקה המונגולית (40% נמצאת בגר ומוציאים אותה לרגל אירועים מיוחדים וכאשר זרים באים לבקר – כמובן אלכוהול) שזהו אירוע מיוחד.
רועה צאן מונגולי

כסף ועלויות
המטבע הרשמי במונגוליה נקרא: טוגרוג (Tugrug).
במונגוליה ניתן למשוך כסף מכרטיסי אשראי רק באולאן באטאר , כמו כן להחליף דולרים לכסף מקומי שם ובכל עיר בירת מחוז בסניף הבנק המקומי.
רצוי לצאת מאולאן באטאר עם כמות כסף מקומי מספיקה לזמן השהות בחוץ, גם בגלל שבבירה שער הדולר הוא הגבוה ביותר וגם בגלל שלא בכל מקום תוכלו להמיר דולרים לטוגרוקים.
כדאי להעריך את הוצאות המחיה במונגוליה, כי ישנם הבדלים כספיים גדולים בין סוגים שונים קשה של טיול, ההבדלים העקריים באים מהכיוון של התחבורה הפנימית במונגוליה.
הרבה מן המטיילים שמגיעים לאולאן באטאר, מתארגנים בבירה לקבוצות, שוכרים רכב + נהג ויוצאים לתור את הארץ, ישנים באוהלים ושקי שינה ולפעמים בבתי מלון ,
מבשלים אוכל בעצמם אוכל שקנו בכמויות בבירה ולפעמים נכנסים למסעדה פה ושם.

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן

עד שאתם טסים לתאילנד, כדאי שזה יהיה מושלם

מחירים הכי נמוכים! לילה במלון מתנה!! ועוד שלל מבצעים מחכים לכם כאן